Thursday 7 July 2011

AkuDin: Kenapa AKU ingin sambung belajar?

Jom Kita Kongsi...

Ada orang tanya Aku "Kenapa sekarang baru nak sambung belajar?"

Jawapan Aku "Suka ati la....", ha..ha..ha..bukan beb, bukan itu jawapan yang aku rasa aku akan jawab.
 

Ikuti coretan ini....

Humm....
Sebenarnya hati aku mula terdetik untuk sambung belajar sudah lama. Seingat aku pada tahun ke-3 aku bekerja di Universiti Sains Malaysia lagi..tetapi keinginan itu tidaklah sekuat sekarang...bila umur mencecah 30-an, kesedaran itu bertambah kuat...

Mulanya tidak terlintas langsung di fikiran aku untuk menyambung pengajianku di Luar Negara...apatah lagi ke UK, dengar nama sahaja sudah membuat aku gerun...benak fikiranku berkata itu negara kolonial, negara penjajah. Ketika itu memang fikiranku agak jumud dan sempit.

tetapi segala yang ada dalam fikiranku berubah .....

to be continued

No comments:

Post a Comment